Motueka

16 november 2016

he allemaal,we zijn weer online bij de vorige stop was erniets.We komen van FranzJozef Glacier,en zijn naar Barrytown gereden.De tussenplaatsen zijn Whataroa,HariHari,Ross,Hokitika Greymonth,Barrytown.(Dit is voor de kleinkinderenom ons te volgen waar we zijn).We hebben vier dagen regen gehad.We kwamen erachter toen we in Wild Life centre waren,daar was te lezen dat er 5200mm regen per jaar daar valt.Vergeleken met Londen 611mm per jaar.Dus tel uit je winst.We zijn nu in Motueka waar de zon schijnt en gaan vandaag naar het Tasmanpark om te wandelen.Motuekeka ligt een beetje het land in..We zijn gereden vanuit Barrytown naar Greymonth,Reefton,Ikematua,Murchion,toen ben ik in slaap gevallen en kwamen we aan in Motueka.De zon schijnt nu en het regent,dan maar hopen dat de regen gewoon op houdt.En dan de aardbeving,Marian kreeg een appje van Hester in de nacht wat er gebeurd gebeurd was.wij hebben niets vernomen,maar waren er ontdaan van.In eerste instantie hoorde we dat Christ Church het episch centrum was maar het ligt erboven.Ze hebben het waarschijnlijk behoorlijk gevoeld,want mensen die we gesproken hebben,die in de omgeving waren van... hebben allemaal wel wat meegekregen van de schokken.We hebben een krant gekocht en zien wat voor een chaos er is,en de tsunami heeft hier ook wat aangericht hoor.We zijn nog niet aan Welington toe om de oversteek te maken naar het Noorder Eiland, maar daar lag alles stil de eerste dag na de tsunami.We zien wel hoe het verder gaat, hier schijnt de zon en we gaan zo aan de wandel.Trouwens, we zijn nu in de ochtend met internet aan de gang dan zijn er minder mensen bezig,dat scheelt echt.En dan ben ik nog iets vergeten.

1. Reinier&ietje:
    16 november 2016
    Goed om weer van jullie te horen! We volgen jullie op de voet, groet Reinier&ietje