Rotorua

1 december 2016 - Rotoroa, Nieuw-Zeeland

De laatste dag in Rotorua,we hebben vandaag de stad Rotorua bezichtigd.Een levendige stad met nog veel Maori geschiedenis.Een museum over de Maori's is gesloten vanwege de aardbeving. Hier dus ook nog. En verder zijn er grote parken,grote sportvelden wat nu veel gebruikt werd.Einde schooljaar en er werd gesport met uitwisseling van ander scholen. In het hostel waar we zitten zaten ook verschillende scholen,waar we weinig last van hadden.Ze hadden eigen ruimtes speciaal voor groepen.En overal in de stad komt stoom uit de grond wat naar zwavel ruikt. Vanavond hebben we een avond Maori geschiedenis gehad.Een soort van de soldaat van oranje maar dan in de Maori stijl.We kregen geschiedenis te zien afgewisseld met Maori zang en eten zoals de Maori's gewend zijn. Het was bijzonder smakelijk.vis,lam,kip,zoete aardappel,bloemkool speciaal,rijst met kruiden wat erg smakelijk was.we herkenden behalve kerrie geen kruiden. We hebben er van genoten. Nu gaan we morgen naar Te Aroha, naar familie van Marian.We weten niet of daar internet is,als er geen internet is dan duurt het een paar dagen voordat er weer contact is.

1. Nancy:
    1 december 2016
    Hoi allemaal,

Dat klinkt heel leuk zo'n 'maori experience' en lekker.
    Die zwavel lucht komt dat door de aardbeving, of is dat een normaal verschijnsel? Dat is wel heel vies lijkt mij.

Heel veel plezier straks bij de familie van marian.

xxx nancy