Van WaihiBeach naar Piahia en dan naar Kaitaia

11 december 2016 - Kaitaia, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,het is 11 dec.en hebben weer van alles gedaan.omdat er geen WiFi was komt er nu een reisverslag.donderdag 8dec.zaten we in Piahia in een hostel.Dit is een toeristisch stad met hotel motel en  backpackers. We zijn van Piahia richting Auckland gereden,wat een mega stad is.Daar kennen ze wel file,een uur langer over gedaan om door die stad heen te komen.Half twaalf in de ochtend en zo druk.De totale km was ongeveer 350.De volgende dag was er geen stroom,blijkbaar was er in de nacht geschoten op transformatiehuizen,dus het noorden waar wij zaten was er 12 uur geen stroom.We gingen naar een museum,maar daar kon je niet betalen met de kaart.Dus gingen we naar een historisch punt waar je gewoon mocht zijn en een wandeling gemaakt naar een waterval.Dit was echt zo'n tussendag.De volgende dag zijn we naar het stadje Russell gegaan,dat is aan de overkant van Piahia.De heen weg zijn we over de weg gegaan,twee uur overgedaan, heel mooie natuur en een gravelweg dus langzaam rijden.De terugweg met de Ferry en in 10minuten weer in Piahia.Daar moesten we om lachen dat we er zo snel waren.Gisteren 10Dec. Zijn we naar Kaitaia gegaan,dat ligt aan de oostkust,als je kijkt op de kaart schuin naar links t.o.Piahia.Vanuit deze plaats zijn we vandaag naar het noordelijkst puntje geweest van NZ.Met de bus,de heenweg was saai vond ik,na een half uur een toiletstop,een half uur later een ijsjes stop,een een viewstop,daarna de lunch. Toen begon het leuk te worden. De terugweg gingen we over het strand met de bus,het was bus met een vrachtwagen onderstel. En die mogen het strand op,maar voordat we daar waren moesten we eerst door een rivierbedding. Daar gingen we naar zandduinen,zo hoog niet gewoon, we schatten ze een dertig meter hoog.Daar klommmen we naar boven wie dat wilde, en zoefde er met plankjes vanaf. Nou dat was gaaf, toen we dat gedaan hadden wist de chauffeur nog een plekje en daar zeilde we vanaf en donderde als het niet goed ging het water in.Daar hebben we met z'n allen zo gelachen,want iedereen deed zijn best om droog te blijven,nou dat lukte maar een paar mensen. De rit over het strand was echt heel gaaf,we zagen golven zover we konden zien en we zaten best wel hoog. Onderweg kwamen we langs een auto die in het zand vast zat, die zijn we gaan helpen. De chauffeur gaf aanwijzingen aan degene die achter het stuur zat,en een aantal mannen hebben geduwd om de auto uit het zand te krijgen. Zij heel erg blij, je moet er niet aandenken om daar uren te staan. Dit was een erg gave dag met mooi weer en veel wind,gisteren een dag met regen gehad.En nu nog voor Jochem van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel gezellige dag met papa,mama en je broers en natuurlijk alle familie die op je verjaardag komen.De groeten voor iedereen en tot volgende week(opa)' Henk (oma) Ans

1. Jan en Astrid:
    11 december 2016
    Zo weer veel gezien en gedaan. Mooie natuur foto's.
    Henk weer eens iets anders als een plank met een zeiltje erop.
  2. Nancy:
    11 december 2016
    Hoi Ans en Henk,

Wat leuk om te lezen allemaal. En bedankt voor de kaart helemaal uit NZ, super cool vond Jochem dat!!!