Wai-O-Tapu en. White Island

1 december 2016

Hoi allemaal,we zijn een dinsdag in Wai-O-Tapu geweest een thermal  wonderland.In de ochtend was er om 10.15uur een geyser die dan spoot.Dus wij ernaar toe,wat een Efteling gebeuren heel druk en waar het was waren banken om op te zitten.De show begon en het Maoiri verhaal is dat het een hotspring is waar ooit iemand zijn was deed met zeep en daardoor begon met spuiten.Een chemische reactie waar ze een attractie van gemaakt hebben. Daarna was er het gebied waar ze een park van gemaakt hebben met allemaal geiysers en modderpoelen wat heel bijzonder is om te zien.kraters waar ooit ontploffingen zijn geweest.Dit gebied is altijd onstabiel,kan zo weer wat gebeuren.Als het lukt doe ik foto's bij.....Gisteren 30nov. Zijn we op een vulkaan geweest.In de ochtend zijn we van Rotorua naar Whakatana gereden zo'n vijf kwartier rijden.In Whakatana gingen Marien en Wim met de helikopter,ipv bij de gletsjer in Franz Jozef wat de bedoeling toen was,en wij zijn met een boot geweest.De White Island vulkaan ligt boven Whakatana in de Bay of Plenty.Met de boot was het 1,5 uur varen en in het vulkanisch gebied hebben we een 1,5 uur gelopen met uitleg over het gebied.In de jaren dertig heeft er een sulferfabriek gestaan,maar is weer vernietigd door de vulkaan. De kleuren  en de rotsen door vulkanisch gassen zijn indrukwekkend.Nu nog iets anders onze slaapplek,dat is echt bijzonder. We kwamen aangereden het zag er gezellig uit,nou dat zagen we wel zitten.Onze slaapkamer is gevuld met het bed,een enorm bed met nog net een plek voor onze koffer.De gezamenlijke keuken van de hostel is zo ontdaan van bestek,pannen,theedoeken en wat al meer dat we besloten om buiten de deur te eten.Gelukkig zijn toilet en douche schoon.Vandaag hebben we een dag wat niet echt ingevuld is en gaan we morgen naar een tante van Marian.Het weer was de afgelopen dagen weer prima,soms het zonnetje erbij.Maar als de zon hier schijnt is het zonlicht  feller dan in Nederland.

1. Pieter & Maaike:
    1 december 2016
    Dag Henk en Ans,

Mooi verhaal en vooral mooie foto's ook. Jullie zien er blij uit. En heel bijzonder al die kleuren in t water.

Geniet ervan met zn allen!

Liefs Pieter en Maaike