Picton

18 november 2016

Hoi Allemaal.Er zijn een paar dagen voorbij,en nu hebben we weer internet.Afgelopen dagen in Motueka overnacht.Daar zijn in het AbeleTasmanpark geweest om te wandelen.Daar loop je in een park met heel veel toen als het ware een bos en een stap opzij en dan is daar de Tasman Bay. Een soort van Bounty stranden.De volgende dag zijn we met de auto langs de kust gegaan en de GoldenBay op gezocht.Volgens ons heet het zo,omdat er stenen met allemaal goude glimmmetjes liggen.we zijn langs de kust via TeWaikoro,Tatabeach en de Pu Pu springs aan gegaan.Daar zijn bronnen waaronder de bronnen een rivier loopt. we zouden naar het uiterste puntje van de kust gaan, maar kwamen niet verder dan Totaranaui.De weg was te gevaarlijk vanwege alle regen die er gevallen is na de aardbeving.Het was niet allleen in Franz Jozef Glacier zo erg maar in het hele land is er heel veel regen gevallen.Scheuren in de wegen en bergen die afbrokkelde.Wevonden om het te zien dat het kalksteen was wat van de bergen kwam en niet een klein beetje.Zelfs bomen waren ontworteld op de berg.Nu zijn we in Picton en overnachten hier twee nachten omdat de dag dat we naar de walvissen zouden gaan niet doorgaat omdat er geen weg er meer naar toe is Dat is de plaats Kaikoura boven Christ Church.Vanuit Picton gaan  we naar het Noordereiland.Vanmiddag gingen w erop pad om een oversteek te boeken.Maar dat ging niet zoals wij dachten,vanwege de aardbeving is alles anders.Nu kunnen we pas een dinsdag de overtocht maken. Gaan we de komende dagen wandelen.We blijven ipv twee nachten nu vier nachten, er is nog plek waar we zitten,hoeven we niet nog een keer te verkassen. Tot zover het reisverslag. Wel zonder foto's want dat is nog steeds een crime, een groet uit Picton NZ