Van Nepier naar Taupo

26 november 2016

Hoi allemaal,ja er is weer internet toch handig.We weten nu ook hoe het komt dat het steeds wegvalt.we krijgen een code en daar zit 500mb op.Vanmorgen hoorde we dat we dan weer een andere code kunnen vragen,en dan weer 500mb.Dit doen ze omdat er anders gegamed en filmpjes gedownload wordt.Het systeem is hier blijkbaar anders dan in Nederland.Maar goed we zijn nu in Taupo.Dit is een volle stad zoals Wellington, met heelveel auto's.We zijn op deze plek omdat hier veel te doen is vulkanisch gebied en watervallen.Vanmiddag naar een waterval geweest en daar in de omgeving gewandeld.Op een gegeven moment lagen er veel mensen in het water,was het warm water wat uit een waterval kwam zo naast een rivier. Een geiser zoals dat heet.Morgen gaan we verder ondernemen,dan horen jullie weer van ons.We hebben wel een vies appartement nu,brr....we wassen alles af voordat we het gebruiken.De hostels waren schoner. Groetjes uit NZ van Henk en Ans en opa en oma

1. Henk:
    26 november 2016
    Vandaag hoorde ik iemand die zojuist ook in NZ is geweest vertellen dat NZ inderdaad ligt op een plaats waar twee grote aardschollen tegen elkaar aan botsen. Mijn woordvoerder sprak over zo veel aardbevinkjes dat hij er beduusd van was dat hij überhaupt kon slapen!
    Zo ook bijv Japan (Fukushima: kerncentrales!)
    Het bijzondere van NZ is dat het de richting waarin de schollen duwen tot gevolg heeft dat het noordereiland precies een andere kant op geduwd wordt dan het zuidereiland.
    Christchurch is blijkbaar pas een jaar of 8 in beweging.