Christchurch

2 november 2016 - Christchurch (hotel), Nieuw-Zeeland

Gisteren aangekomen in Christchurch.Met boodschappen doen,een local ontmoet.Hij vertelde over de aardbeving,hoe het nu is.Dat de stad belangrijker is dan de bewoners buiten de city.Zij wachten nog hoe het allemaal betaald gaat worden.Vandaag in de stad geweest en gezien hoe het is met de informatie van gisteren.Het is enorm wat er beschadigd is.Maar er wordt op heel veel plaatsen herbouwd.En ook een winkelcentrum gebouwd zoals in Leusden de Biezenkamp, maar dit ziet er heel gezellig uit waar het ook druk is met mensen.Vanmiddag naar het zuidelijke puntje geweest naar Karoa, een tocht door een bergpas van uren met heel mooie uitzichten.Heel weids waar geen mens woont, maar wel een schaap loopt.Onderweg gelukkig maar 1auto tegen gekomen, want het was wel een heel smal bergpas. de terugweg gingen we onder langs weer naar Christchurch.Daar deden we maar een uurtje over. Met de boodschappen hebben we twee heerlijke maaltijden gemaakt en gegeten.Morgen gaan we verder met de reis en gaan we richting Dunedin langs de

kust naar onderen , dat is ongeveer 360km.Dat is de meeste kilometers die we op eendag gaan reizen deze zes weken.Ik probeerde foto's te versturen maar lukte niet.Doe ik zo spoedig mogelijk

1. Pieter & Maaike:
    2 november 2016
    De foto's staan erop!

Klinkt goed allemaal, geniet ervan met zn allen!
  2. Bas:
    2 november 2016
    Goed opletten. Gebeuren de meeste ongelukjes mee: nog niet gewend links te rijden, smal weggetje waar je midden op rijdt en als je dan moet uitwijken per ongeluk naar rechts sturen!