Te Anau

9 november 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Het is 9nov.We zijn eergisteren met een boot langs de fjorden gevaren.het is inmens zo groot en fantastisch.Het meer van Manapouri gingen we eerst op,dan met de bus een uur rijden en dan waren we er,waar we begonnen met de reis langs de fjorden.De plek waar James Cooke aan wal ging ooit,de dolfijnen die we zagen,dat was een bonus zei de kapitein.Soms varen ze er naar toe en is er geen dolfijn te zien.Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe mooi het is.Bossen aan de rand van het water zoals we ook eerder al gezien hadden bij het kakapunt.mooie rotspartijenVoordat de boot weer terug vaarde keken we op de Tasmanzee.En er was een moment waarop de kapitein de motor uitzetten om de stilte te horen,heel stil op een watervalletje na.Het leek wel een regenwoud waar we waren.En dan het weer,deze dag het kon niet beter.De zon scheen en dat is bijzonder in het Fjordenland,want het regent er 200 dagen,100dagen bewolkt.Maar de volgende dag hadden we wel regen,hebben wel een mooie tocht gemaakt naar het Sound Milford met de auto en wel een wandeling gemaakt in de regen,en verder viewpoints bekeken.Een heel mooie natuur is er,zullen jullie wel vaker lezen.We hebben de afgelopen twee dagen in een hostel gezeten.We hadden heel luxe een huisje op palen voor ons vieren.We hebben genoten van allle mensen die er kwamen en weer weg gingen.Maar de avonden waar we ook zijn is het op straat heel rustig.Geen uitgaansleven,maar achter de deuren wordt behoorlijk gedronken gezien de lege flessen.De packpakkers hier reizen met een huurauto zoals wij, tenminste die wij aan zagen komen.Het is wel heel gezellig,zo'n heksenketel.Vandaag zijn we verder gegaan langs Queentown heen, langs lake Wakatipu gereden met heel vergezichten,Arrowtown aangedaan,dat is een oud chinees nederzetting waar ze goud zochten.Heel toeristisch stadje is het nu met allemaal boetiekjes.Daarna een mooie bergpas gereden en aangekomen in Wanaka.Hier hebben we weer een hostel, dat is wel uit financiële noodzaak want het leven is duurder dan we dachten.we zoeken nog een sponsor!!!!!!  We vinden Wanaka wel toeristisch, hebben we nog niet meegemaakt. Dit hostel is weer een heksenketel vooral t etenstijd,leuk om te zien hoe iedereen daarmee bezig is

Ik wil heel graag foto's bijsturen want dat maakt het compleet,maar het lukt gewoon niet vandaag.probeer het nog een keer en anders de volgende keer.

Kunnen jullie het steeds vinden op de landkaart?

1. Jan en Astrid:
    9 november 2016
    Fantastisch wat jullie allemaal zien. We beginnen al een beetje jaloers te worden.
    Henk als je weer thuis wat meer haard hout verkopen, is het financiële plaatje zo weer rond haha. Nu genieten.
    Hier in NL somber regenachtig weer.
  2. Nancy:
    Hoi hoi allemaal!

Wat gaaf om te lezen allemaal. Ook hier enige vorm van jaloezie. Zou zo achter jullie aan reizen.
    Ben benieuwd naar jullie volgende 'aanleg plaats' en naar de foto's.
    Xxx
    Nancy
  3. Gerard:
    9 november 2016
    Mooi verhaal. Misschien dat Willem van Oranje jullie wat kan bijstaan. Hij is ook daar, dus......
  4. Groenestein:
    10 november 2016
    Leuk om mee te reizen, prachtig is het daar zeg! Wil ook naar NZ! Haha!
  5. Henk:
    10 november 2016
    Foto's zullen zonder twijfel nog mooier zijn, want natuur die mooi is, is overal anders.
    Meest verwarrende vind ik wel dat jullie precies 12 uur voor ons uit leven. Als het bij ons avond is, zitten jullie aan je ontbijt. En 's morgens maken jullie een verslag, terwijl bij ons de dag nog moet beginnen.